sejasjoga.1w.lv


SEJAS JOGAS PASNIEDZĒJA INGA GROMOVA
 Latviski По русский In English

KĀPĒC VINGROT AR KAKLU TIK SVARĪGI


Visi labi zina teicienu “vīrs – ģimenes galva, bet sieva – kakls, kas to galvu groza” vai “man tas līdz kaklam”, “sēž uz mana kakla”, “kā cilpa uz kakla” u.t.t., un tas tāpēc, ka kaklam ir īpaši svarīga loma un funkcija, jo kakls ir visjūtīgākā mugurkaula daļa cilvēka organismā. Ilgstoši sēdošs darbs rada ļoti lielu muskuļu noslogojumu mugurai un kakla daļai un tas ir visbiežākais muguras un galvas sāpju ierosinātājs.
Skatīšanās datorā rada nopietnu kakla daļas muskuļu saspringumu, savukārt darbošanās ar datorpeli izraisa labās lāpstiņas un pleca saspringumu. Sākumā uz sasprindzinājumu reaģē muskuļi. Muskulis sasprindzinoties saīsinās un saspiež nervu. Ja muskuļi netiek izkustināti un atbrīvoti, tad saspringums aiziet arī līdz kauliem, kas savukārt izraisa nopietnu mugurkaula deformāciju. Kakla muskuļu sasprindzinājums iespaido galvas asinsriti, galva netiek pietiekami apasiņota, un rodas galvassāpes vai reiboņi.
Vēl kaklā atrodas viens no svarīgākajiem endokrīnās sistēmas orgāniem - vairogdziedzeris. Vairogdziedzera hormoni stimulē vielmaiņu visās organisma šūnās un regulē katru procesu organismā – elpošanu, gremošanu, miegu, kustības kā arī iekšējo orgānu darbību – sākot no sirdsdarbības līdz reproduktīvajai sistēmai. Vairogdziedzeri dēvē arī par “ jaunības “ dziedzeri, ja tas darbojas normāli, tad tiek pagarināta jaunība.
Vairogdziedzera audi sastāv no divām tipa šūnām, kuras producē hormonus: tiroksīnu (T1), trijodtironīnu (T3), kuri savu nosaukumu ieguvuši no tā, cik daudz joda atomu tie satur savās molekulās. Otra veida šūnas producē un izdala asinīs hormonu – kalcitonīnu. Tas piedalās kalcija līmeņa regulācijā mūsu organismā, kurš savukārt ir galvenais kaulu uzbūves izejmateriāls kā arī nepieciešams impulsu pārvadei muskuļu un nervu audos. Vairogdziedzera hormoni piedalās ūdens – sāļu līdzsvara noturēšanā un A vitamīnu sintēzē aknās.
Vairogdziedzeris spēlē ļoti svarīgu lomu imūnsistēmas funkcionēšanā, jo hormoni stimulē imūnsistēmas šūnas, tā saucamās T- šūnas, ar kuru palīdzību organisms cīnās ar infekcijām. Caur vairogdziedzeri notiek pilnīga visā organismā cirkulējošo asiņu caurplūde. Pa šo laiku jods, ko satur dziedzeris, iznīcina mazāk noturīgos mikrobus, kuri nokļuvuši asinīs, caur ādas bojājumiem, deguna gļotādu, kaklu un kuņģa zarnu traktu. Ja ir joda deficīts, tad dziedzeris nevar iznīcināt mikrobus un ir biežākas saaukstēšanās slimības, jo joda trūkums atstāj nelabvēlīgu iespaidu uz imunitāti, cilvēks jūtas noguris, viņam trūkst enerģijas, palēninās reakcija, mēdz būt pazemināta ķermeņa temperatūra, tāpēc cilvēks kļūst salīgāks. Var būt arī izteikts ādas sausums, pastiprināta tieksme uz ekzēmas rašanos, pusaudžiem uzmetas pinnes, mati kļūst jutīgāki, smalkāki un sausāki, lēnāk aug un vairāk izkrīt. Arī nagi aug lēnāk, kļūst plāni un lūstoši. Ir tieksme uz aizcietējumiem un uz ķermeņa masas palielināšanos.
Cilvēks, kuram organismā trūkst joda, kļūst vieglāk aizkaitināms, sākas koncentrēšanās grūtības, aizmāršība, juceklīga un lēna domāšana, bērniem skolā pasliktinās sekmes.
Atklāts arī, ka sevišķi postoši joda trūkums izpaužas smēķētājiem, jo smēķēšana organismam atņem jodu. T

Tas nozīmē, ka vingrošana ar kaklu ir ne tikai nepieciešama, bet ļoti svarīga, jo tad notiek spēcīga asins cirkulācija, kura plūst caur vairogdziedzeri un paātrina vielmaiņu, palīdz sadedzināt liekos taukus un kavē holesterīna nogulsnēšanos, piedalās beta karotīna pārveidošanā par A vitamīnu, ietekmē skābekļa izmantošanas procesu šūnās, piedalās ķermeņa temperatūras regulēšanā, aizkavē priekšlaicīgu novecošanos, neitralizē radioaktīvu vielu iedarbību, kalpo ļaundabīgo audzēju profilaksei.

Sejas Jogas lielais pavasara maratons ir lieliska iespēja uzlabot ne tikai savu skaitumu, bet arī veselību. Vingrinājumi ir vienkārši un efektīvi, kas palīdzēs saglabāt vingru kakla daļu, kā arī nostiprināt dziļāk esošos muskuļus, kas stabilizē kakla daļas skriemeļus, gādā par asinsriti, kas savukārt regulē vairogdziedzeri. Atceraties, ka kakls noveco pirmais un ja šobrīd nav dubultzoda, vai neatkarājas āda, tas nenozīmē, ka ar to nav jāstrādā. Muskuļi ir jānostiprina laicīgi, lai vēlāk nerastos problēmas, jo tad rezultāti nebūs tik spīdoši, bet darbs būs krietni lielāks un smagāks.

Aicinu visus interesentus uz Sejas jogas nodarbībam, kur praktiski apgūsiet dažādas elpošanas tehnikas, akupresūru un vērtīgus sejas vingrinājumus, kas sakārtos, ne tikai jūsu veselību, bet uzlabos ārējo izskatu. (Nodarbības maksa -10,00Eur)
Nodarbības notiek:
Rīgā - otrdienās pl.18-19:00, Merķeļu 11, 3stv. durvju nr.315
Valmierā - trešdienās, pl.18-19:00, Rīgas 7-1, Centrā BALTI
Obligata iepriekš pieteikšanās pa tālruni: 27602019

Ja saorganizē cilvēku grupiņu no 5 un vairāk, tad braucu arī uz mājām vai citām pilsētām. (Iepriekš gan vienojoties pa talruni)
Komentāri (0)  |  2013-04-30 18:38  |  Skatīts: 3204x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ