sejasjoga.1w.lv


SEJAS JOGAS PASNIEDZĒJA INGA GROMOVA
 Latviski По русский In English

SEROTONĪNS


 SLIKTS GARSTĀVOKLIS, DEPRESIJA, NOGURUMS, NESPĒKS, VĀJUMS UN ENERĢIJAS ZUDUMS !!!
VAI ZINI, KAS AIZ TĀ SLĒPJAS??

SEROTONĪNS
Neskaitāmi speciālisti novērojuši, ka, sākoties pavasarim, saasinās depresijas gadījumu skaits. Garo ziemas mēnešu laikā piedzīvotais saules gaismas trūkums, vitamīnu deficīts, kā arī hroniskais nogurums noved pie depresijas. Viens no galvenajiem depresijas cēloņiem ir serotonīns. Zinātnieki atklāja, ka serotonīna trūkums organismā izraisa sliktu garstāvokli, nogurumu, nespēku, vājumu un enerģijas zudumu.
 Serotonīns ir viens no spēcīgākajiem garastāvokļa, apetītes, miega un sāpju jūtības noteicējiem organismā. Serotonīnu no īpašām uzturvielām producē smadzenes un nervu sistēma. Serotonīnu bieži dēvē par laimes hormonu, jo tas organismā izdalās ekstāzes un eiforijas laikā. Ja serotonīna līmenis ir normāls, mums ir lieliska pašsajūta, pilnvērtīgas dzīves un labklājības sajūta. Serotonīna dēļ mēs strādājam visproduktīvāk, jo varam koncentrēt visu uzmanību uz veicamo darbu. Serotonīna svārstības izraisa trauksmes izjūtu, uzbudinājumu, dusmu lēkmes, atmiņas pasliktināšanos, hronisku bezmiegu un intereses zudumu. Ja serotonīna līmenis ilgstoši ir pazemināts, cilvēkam parādās depresija, nogurums, apātija, hroniskas muskuļu sāpes, migrēnas lēkmes, kā arī gremošanas sistēmas problēmas.

KAS GRAUJ SEROTONĪNU?
Ja jums kārtējo reizi ir vēlme panašķoties ar šokolādi, kūciņām, iemalkot kādu graķīti stipro dzērienu, izdzert desmito melnas kafijas tasīti vai aizsmēķēt cigareti, ziniet, ka patiesībā jūsu smadzenēm trūkst serotonīna.
NIKOTĪNS stimulē serotonīnu īslaicīgi uzlabo koncentrēšanās spējas un uzlabo labsajūtu, taču tas slikti iedarbojas uz ilglaicīgu atmiņu, kā arī izraisa 25 dzīvībai bīstamas slimības. Tas ir tāpēc, ka smēķējot oglekļa monoksīds aizvieto skābekli asinīs, samazinot tā pieplūdi smadzenēm. Tiek izraisīta atkarība, jo aptuveni 30 min. laikā pazūd serotonīns un cilvēks atkal kļūst aizkaitināms, uzbudināts un noguris.
ALKOHOLS nelielā daudzumā noņem stresu, spriedzi un atbrīvo prātu, bet lielos daudzumos alkohols ir organisma grāvējs.
ŠOKOLĀDE un produkti, kas satur daudz cukuru krasi palielina cukura līmeni asinīs, kam seko straujš tā kritums, kas izraisa kāri pēc saldumiem. Tādēļ šokolāde īslaicīgi uzlabo labsajūtu, taču pēc brīža tu jau esi izsalcis un bez enerģijas.
KAFIJA. Īslaicīgi uzlabo koncentrēšanās spējas, palielina enerģiju, labsajūtu, pārāk liels kofeīna daudzums palielina adrenalīna līmeni, izraisot stresa situācijām līdzīgu saspringumu, jo sirdsdarbība strauji paātrinās, asinsvadi sašaurinās un paaugstinās asinsspiediens.

No tā izriet, ka kafija, cigaretes, alkohols un saldumi ir imunitātes grāvēji, jo organisms nespēj pats vairs ražot serotonīnu.
TEV VIENMĒR IR IZVĒLE!
Tev vienmēr ir izvēle un iespēja apmeklēt Sejas Jogas nodarbības apgūstot elpošanas vingrinājumus, kas palīdzēs tev atjaunot serotonīnu un likvidēs visas neatkarības. Tas ir  vingrinājums ar īpašu elpošanas tehniku, kuru paelpojot neizjūt vajadzību pēc smēķēšanas, saldumu kāres un citām serotonīnu izraisošām atkrībām.Tev ir izvēle atgūt veselību, dzīvesprieku, sparu un ietaupīt naudu.
Izvēlies pārtiku, kas palielina serotonīna līmeni. Organisms veido serotonīnu no aminoskābes triptofāna. Tāpēc lieto uzturā, piemēram, tītaru, vistu olas, jūras produktus, brūnos rīsus, banānus, pupas un riekstus.
Taču uzturā jāvairās lietot ar glikozi bagātus ogļhidrātus un tādus, kas ātri uzsūcas, piemēram, saldus dzērienus, bulciņas un baltmaizi. Ātrā uzsūkšanās izraisa insulīna pieplūdumu. Insulīns ir hormons, kas šūnās nogādā cukuru. Tāpēc ceļas cukura līmenis asinīs un virsnieru dziedzeris sāk pastiprināti izdalīt kortizolu. Tas savukārt izraisa kāri pēc saldumiem un straujas garastāvokļa maiņas.
Turpretī ogļhidrāti, kas atrodas pupās, brūnajos rīsos un pilngraudu produktos, asinīs uzsūcas lēnāk, tādēļ cukura līmenis paliek nemainīgs.
Ēd vairāk treknu zivju, piemēram, skumbriju vai lasi. Šīs zivis satur omega – 3 taukskābes, kas palīdz smadzenēm izmantot serotonīnu. Lieto pārtikā vairāk olbaltumu. Kā liecina pētījumi, pēc olbaltumu bagātas maltītes, smadzenēs izdalās neirotransmiters noradrenalīns, kas palielina koncentrēšanās spējas un maigi stimulē smadzeņu darbību.


Aicinu visus interesentus uz Sejas jogas nodarbībam, kur praktiski apgūsiet dažādas elpošanas tehnikas, akupresūru un vērtīgus sejas vingrinājumus, kas sakārtos, ne tikai jūsu veselību, bet uzlabos ārējo izskatu. (Nodarbības maksa -10,00Eur)
Nodarbības notiek:
Rīgā - otrdienās pl.18-19:00, Merķeļu 11, 3stv. durvju nr.315
Valmierā - trešdienās, pl.18-19:00, Rīgas 7-1, Centrā BALTI
Obligata iepriekš pieteikšanās pa tālruni: 27602019

Ja saorganizē cilvēku grupiņu no 5 un vairāk, tad braucu arī uz mājām vai citām pilsētām. (Iepriekš gan vienojoties pa talruni)
Komentāri (3)  |  2012-08-04 23:24  |  Skatīts: 7725x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
Laila* - 2013-04-27 15:27
Paldies, ļoti noderīga informācija itīpaši beidzot sapratu kādēļ gribas smēķēt un sapratu, ka var serotonīnu iegūt dabīgā veidā, nevis smēķējot un izraisot atkarību.

Rita * - 2013-08-11 08:18
Zinu, kur meklēt laimes izjūtu! pazvani 29243311

depresija* - 2014-01-19 16:24
Muļķības


- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ